Borgerservice et dramatisk eventyr


Jeg drog til Borgerservice. Jeg havde været der før og havde forberedt mig god, huskeseddel og papirer var medbragt. Denne gang havde de fået et super modernet trådløst nummersystem, så indviklet at selv en mangeårig edb bruger som jeg, ikke kunne hitte hverken hoved eller hale i det. Tjah de skal vel bruge lidt af den, efter sigende, bugnende kommunekasse, inden den flyder over ! Jeg kiggede mig om efter en brandøkse, måske en sådan kunne gøre det brugbart ? Sendte en sørgmodig tanke til de 10-20-30.000 eller flere kroner, de ville bruge på et nyt “smart-nummer” system, og trykkede derefter overmodigt og trodsigt vilkårligt 10-20-30 gange, så kunne de selv vælge. Satte mig spændt til at vente. Efter en 5 minutters tid sagde noget blip-båt-(ih hvor går det godt), en rød lampe blinkede og jeg drog mod den, uvis på min skæbne.
Jeg kom op af en trappe, kiggede efter Een i skrivebords junglen, der så ud til at kigge efter nogen og fandt en dame, der så sådan ud. Hun var sød og venlig, jeg var sød og venlig (min øksedrøm havde jeg ladt bag mig, den havde jo intet med hende at bestille) Jeg forklarede mit ærinde og UPS, forkert dame, hun havde bare vundet i mit 10-20-30 lotteri, det holdt jeg dog for mig selv.
Heldigvis sad den rette knaps mand lige i nærheden. og bureaukratiet glimrede ved sit fravær, så jeg slap for at vende tilbage til det trådløse borgerafskræknings aggregat og jeg gik direkte over og snakkede med ham.
Han var sød og venlig, jeg var sød og venlig. Undervejs kom NEMid på banen og den kunne han da lige fixe for mig, og som sagt så gjort, tak for det.
Positiv og vel hjemme igen, gik jeg på netbank, den gik så ikke, noget var galt og selvfølgelig på ægte kvindelig undermenneskevis troede jeg halvvejs, at det var mig, der var dum (den anden halvdel, min mandige side, vrissede : hooold kjæft kælling, gu’du’ej !!!!) Ringede til banken, da borgerservice var lukket, mon det var min skyld ? venlig bankmand rettede den fejl, kommunemanden havde lavet og jeg var bankonline igen, pyha så var jeg også træt og tog heltemodigt en lur på sofaen på nåh ja nogle timer ZZZzzzzZZ 😉

Reklamer

Om Vinni

Jeg er 58 år og er uddannet Veterinærsygeplejerske og biologilaborant sidst i 70erne, derefter blev jeg sygehjælper og har arbejdet, som sådan til jeg blev sygemeldt i 2008. I dag bor jeg i Kalundborg. Hvorfor jeg er lige her, aner jeg ikke, men her er ok at være. Min blog er mit værktøj til at få tanker ud, der ellers ville rumstere og skabe uro. Den er en blanding af sære filosofiske tanker og meningsfulde meninger om samfund og mennesker. Du kan tage for pålydende eller lægge i det, hvad du har brug for.
Dette indlæg blev udgivet i Min mening, Samfunds kritik og tagget , , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Borgerservice et dramatisk eventyr

  1. Pingback: En Stress historie fra det virkelige liv. | Vinnis blog

Skriv et svar

Udfyld dine oplysninger nedenfor eller klik på et ikon for at logge ind:

WordPress.com Logo

Du kommenterer med din WordPress.com konto. Log Out /  Skift )

Google photo

Du kommenterer med din Google konto. Log Out /  Skift )

Twitter picture

Du kommenterer med din Twitter konto. Log Out /  Skift )

Facebook photo

Du kommenterer med din Facebook konto. Log Out /  Skift )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.