Indlæg på Lars Løkke Rasmussens FB side


Til Lars Løkke

Selv om jeg sjældent har stemt på dit parti, har både du og partiet haft et vist mål af min tillid, fordi vi begge er dansker og derfor mente jeg i mange år, at der var en gensidig stiltiende aftale mellem os og de fleste andre danskere, uafhængigt af politisk ståsted.
En aftale om et fællesskab med indbygget respekt for de danske værdier, en aftale om at jeg betaler skat og forventer et vist mål af social sikkerhed, samt at du, som valgt politikker, forvalter den skat jeg og andre har betalt, med visdom og selvbeherskelse.
Jeg har overholdt min del af aftalen i 33 år.
Desværre ser det ud til at du ikke evner at overholde din del af aftalen og dit bagland magter ikke at hjælpe dig.
Ikke bare svigter du de danskeres tillid, som stemmer på andre partier, men du svigter også de folk, som har så meget tillid til dig, at de giver dig det kosteligste man ejer i et demokrati, nemlig deres stemme.
At det er kutyme, at give sig selv luksus goder af forskellig art, inde på Højborgen, er kritisabelt i opgangs tider, men i krise tider er det direkte uacceptabelt, at sende sådanne signaler til en besparelses ramt befolkning.
Derfor er aftalen om gensidig tillid opsagt herfra.

Vinni Svejgaard

Om Vinni

Jeg er 58 år og er uddannet Veterinærsygeplejerske og biologilaborant sidst i 70erne, derefter blev jeg sygehjælper og har arbejdet, som sådan til jeg blev sygemeldt i 2008. I dag bor jeg i Kalundborg. Hvorfor jeg er lige her, aner jeg ikke, men her er ok at være. Min blog er mit værktøj til at få tanker ud, der ellers ville rumstere og skabe uro. Den er en blanding af sære filosofiske tanker og meningsfulde meninger om samfund og mennesker. Du kan tage for pålydende eller lægge i det, hvad du har brug for.
Dette indlæg blev udgivet i Min mening, Uncategorized og tagget , , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Skriv en kommentar

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.