Terrorens mere subtile udtryk


Mellemøsten har de samme problemer, som højrefløjen har skabt  herhjemme i kampen om kroner og øre. Møntfoden der nede er bare pt ulykke og utryghed (Men nok også det  penge basalt handler om)

Uro og vold, her og der og allevegne, skaber ulykkelige og utrygge mennesker. Nogle vælger så at øge deres egne lykke og tryghed, ved at mindske andres (se selv, jeg har det bedre, for det er mig, der holder geværet, ergo er jeg hævet over jer)

Med ekstrem vold og ekstreme religiøse regler, holdes modstanderen i den underkuede og svage tilstand og der bliver mindre modstand.

Jeg snakker selvfølgelig om IS. At, som mængden af ulykkelige og utrygge folk stiger, stiger også muligheden for kontraangreb og IS ved udmærket godt, at taber de kontrollen, vil de nu undertrykte, kappehovederne af IS og deres tilhængere, for derved at føle sig mere lykkelige og trygge (se selv, nu holder JEG geværet og har hævet mig over dig)

Herhjemme har højrefløjen arbejdet hårdt på at skabe en underklasse af ulykkelig og utrygge mennesker, så de ikke koster samfundet så meget og der bliver råd overklassetryghed til dem selv i form af større bunker af kroner og øre.

Fraværet af den fysiske vold, erstattes med den psykiske vold i form af  smædekampagner og hetz. De ekstreme regler er ikke funderet i religion, men i lovgivning og udleves via jobcentre og kommunernes bekvemme diagnose-omformere: lægekonsulenterne.

At fremtiden kan blive til at intet arbejde, ingen stemmeret og ingen adgang til sundhedsvæsnet (det syntes jo også tåbeligt, at bruge midler på at stille diagnoser, som så straks skrottes af lægekonsulenterne)

Ved sygdom kan arbejdsunyttige sende en mail om problemet til lægekonsulenten og han kan printe mailen ud og stemple den med ordene TERM patient ! Billigt og meget reformagtigt.

Havde nogen fortalt mig i 2000, at Danmark ville udvikle sig således, ville jeg have tænkt: Dommedagsprofet, konspirations fanatiker eller alvorlig psykisk syg….i dag ved jeg bedre og jeg har aldrig været arbejdsløs, kun syg på kontanthjælp i et par år og undslap systemet, inden det blev helt knust af reformerne og væltede ned over dem, der har brug for det.

Hvis en befolkningsgruppe føler sig forfulgt, overvåget og terroriseret, kan de rolig stole på millioner af års tilpasning til menneskelivet, at så er det et sørgeligt faktum.

At jeg drager sammenligning til stakkels Mellemøsten, kan synes urimeligt, men terror har mange udtryk, men formålet er altid det samme: at man selv synes større, når man kan se ned på nogen andre ! Om midlet er den lovgivende magt, vold eller penge, er et fedt, resultatet er det samme.

At skabelsen af Underdanmark ikke har skabt modterror, skyldes nok at Danmark har været et venligt og fredeligt land i generationer, så folk, både dem der oplever forandringerne på egen krop og sind og dem der bare SER dem, har tabt underkæben og siger til dem selv: “det kan ikke passe, sådan gør vi ikke i Danmark” og så skriver de på nettet og underskriver protester….endnu da.

Om Vinni

Jeg er 58 år og er uddannet Veterinærsygeplejerske og biologilaborant sidst i 70erne, derefter blev jeg sygehjælper og har arbejdet, som sådan til jeg blev sygemeldt i 2008. I dag bor jeg i Kalundborg. Hvorfor jeg er lige her, aner jeg ikke, men her er ok at være. Min blog er mit værktøj til at få tanker ud, der ellers ville rumstere og skabe uro. Den er en blanding af sære filosofiske tanker og meningsfulde meninger om samfund og mennesker. Du kan tage for pålydende eller lægge i det, hvad du har brug for.
Dette indlæg blev udgivet i Min mening, Samfunds kritik og tagget , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bogmærk permalinket.

Et svar til Terrorens mere subtile udtryk

  1. Pingback: Tvunget til at være forsøgsobjekt….. | Vinnis blog

Skriv et svar

