MELD, Jarlovs chock, udkant og Trump m.m.


Om misbrug af EU-midler via MELD
Helt grundlæggende undre det mig, at et system som EU tillader sig, at dele skatteborgernes penge ud til selvpromoverende reklame ! For det er formålet med de penge, som altså det nu viser sig at blive brugt til alt muligt andet. Der kan ske meget godt i EU, men der sker altså også alt for meget skidt, når et system bliver for fedt.

Om Rasmus Jarlovs chock
Der falder absolut kommentarer, som jeg ikke bryder mig om, måske fordi de virker som ordenes “dovne Roberter” og “Fattig Karinaer” ! De fanger højrefløjens propaganda-maskines opmærksomhed og bruges til at sløre de seriøse argumenter, de forfærdelige konsekvenser og alle de saglige grunde til, at den førte politik er samfundsnedbrydende.

Sagen er nok at de ca 500.000 bedst stillede, mener at være dem, der bærer samfundet og at de resterende 4.500.000 er sidekicks og nasserøve.

Udkant
Som gammeletnisk dansker i Under-og Udkantsdanmark, har jeg aldrig følt mig, som en så truet art, som jeg føler mig nu. Jeg vil gerne have noget helt andet end højrefløjens menneskekvasende politik og Socialdemokratisk højrefløjs-wannabe politik….bare for at prøve noget katastrofalt på en anden måde !

Trump, Hillary og alle de andre !
Ja ja, jeg ved godt, at jeg nu udøver den personlige, frugtesløse dømmende magt, ganske uden beviser og saglige argumenter (og da slet ikke fra de dømte)
Men altså, det er jo vilkårene, når man, som en af folket, skal dømme om man vil stemme på den ene eller den anden.
Sådan set, i lyset af det tilrådeværende materiale, vil jeg mene at Hr Trump besider en følelsesmæssig alder af ca 3 år og sådan set, minder mig rigeligt om Putin på mange måder: Se mig, min er størst-agtig.
Hilary virker svagt mere voksen, men lige så afhængig af at være størst, hun er bare mere subtil i udtrykket.
Jeg ville nok vælge Hillary, da kombien Trump og Putin, ligner en katastrofe mere end Putin og Hillery.
Man kan også sige at med Wikileaks snabel i Hillarys mail, er der mere åbenhed omkring hvad Hillary laver, omend Trump også virker ret tydelig, da han ikke rigtig evner at skjule, hvordan han er.

Når livet er godt og man føler sig omgivet af diamanter, så gør fejl i stenene ikke noget, man passer bare på dem og hvis man kan,  sliber man dem til, så de ikke skærer og så bliver de bare så herligt ufuldkomne smukke, som kun unikke facetter kan gøre dem.

Sådan beskrev jeg engang familie og venner, men med Trump må jeg sige at der skal slibes længe, før jeg turde have ham i nærheden……..men jeg er jo også en kvinde.

Om Vinni

Jeg er 58 år og er uddannet Veterinærsygeplejerske og biologilaborant sidst i 70erne, derefter blev jeg sygehjælper og har arbejdet, som sådan til jeg blev sygemeldt i 2008. I dag bor jeg i Kalundborg. Hvorfor jeg er lige her, aner jeg ikke, men her er ok at være. Min blog er mit værktøj til at få tanker ud, der ellers ville rumstere og skabe uro. Den er en blanding af sære filosofiske tanker og meningsfulde meninger om samfund og mennesker. Du kan tage for pålydende eller lægge i det, hvad du har brug for.
Dette indlæg blev udgivet i Uncategorized. Bogmærk permalinket.

2 svar til MELD, Jarlovs chock, udkant og Trump m.m.

  1. Sonja Hessler siger:

    så sandt, jeg er også kvinde men ville heller ikke have ham som mand –

Skriv et svar

