Løst og fast 20.06.17


Sære prioriteter:
Lidt sært at med 2 terrordræbte, 1 Svensk politiker myrdet, et par tilsprøjtede danske politikere, inden for en hel del år, bruges der milliarder på terrorbekæmpelse, sikkerhed og overvågning, mens 65 døde på resurseforløb, snakker vi ikke om…….Hvis resurse-udredningen kan misse at folk er dødelige syge, så er der noget grundlæggende galt med det.

Tallet 65 døde er mindst et år gammelt.

Boomerang:
Nazisterne er skyld i flygtningekrisen……fordi de slagtede jøderne og så fuckede de allierede sagen yderligere op, ved at oprette staten Israel midt i den arabiske verden, hvilket destabiliserede en ustabil zone yderligere og vupti vender boomerangen tilbage i nakken på kasteren, som de ofte gør. En jødisk stat burde oprindeligt være placeret i Tyskland…..en slags lærepenge, sådan så verdens folk ved, at det ikke kan betale sig at mishandle andre folk, for regningen vil altid blive indløst rette sted.

Noget om al tings forfladigelse:
Nu har ting jo altid forandret sig, bare det at folk har hænderne skruet forskelligt på er nok til at metoder ændre sig.
Uendeligt meget går tabt, som menneskeheden så skal genopfinde igen, hvis de da får brug for det igen engang.
For eksempel er kultur et udtræk af forskellige folkeslags almene viden og vaner. Meget mister værdi, men ingen aner hvad der har værdi i morgen.
I dag hvor vi digitalisere alt og smider alt andet væk, mistes der meget for eftertiden. Det vil kræve et teknologisk samfund meget lig vores nuværende, for at man kan ekstrahere noget fra alle vores smarte brugerflader. Bare det at finde et USB-stik i en hule OG tænke, at det indeholder nok ord og viden, er usandsynligt. Men en runesten eller en bog vil vække nysgerrighed hos de klogeste, selv årtusinder efter at de blev glemt.

Tidsmæssigt er IT et fladt medie, en blindgyde.
Løse Brokker om brok
At være fri til at brokke sig, når man ikke er tilfreds, er det største bevis på, at vi er frie folk ! En lakmus test på om demokrati og retsstat stadig virker !

En ældre Øst/Vest vits:
Tilbage i koldkrigstiden (den gamle eller den første, som man nu vil det) Stod en journalist om morgnen og spurgte Solen om hvordan det gik: “jeg kan ikke brokke mig” svarede solen.
Om aftenen tog en anden journalist imod solen med samme spørgsmål og solen svarede: ” Det går rigtig godt, for jeg er i Vesten nu og nu kan jeg endelig brokke mig”

Folk og fæ:
Folk er 99% får
99% af fårene
siger aldrig noget
ikke et kvæk
Jeg hører til den ene %
Jeg siger mææh !

Jeg ved godt, hvor vi er på vej hen, ved du ?
Robotter som reder liv, operere og støvsuger hos flere personer ?
De skal kunne prioritere deres tid og deres indsats.
Ill.vid skriver at en reder-robot med 2 mål, vælger det stærkeste, det sundeste, det der sandsynligvis vil klare sig bedst.
En sådan prioritering sker hele tiden, men som medmenneskeligheden erstattes af økonomi, så er det nærliggende at forvente at robotterne bliver dem der skal vælge folk uden midler og folk der sandsynligvis, som følge af resurser eller genetik blevet en udgift for samfundet, fra.
Alt i samfundets overordnede strategi peger i den retning og robotter kan ikke sagsøges og så man slipper af med de fattigste og de mest slidte.

Hist og her læser man at der snakkes om robot-arter blandt de indviede, sig mig er de splittergale ? Hvad er det for en tærskel folk er gået over, som gør at man ikke mere kan nøjes med “Model-betegnelsen” ?

Om Vinni

Jeg er 58 år og er uddannet Veterinærsygeplejerske og biologilaborant sidst i 70erne, derefter blev jeg sygehjælper og har arbejdet, som sådan til jeg blev sygemeldt i 2008. I dag bor jeg i Kalundborg. Hvorfor jeg er lige her, aner jeg ikke, men her er ok at være. Min blog er mit værktøj til at få tanker ud, der ellers ville rumstere og skabe uro. Den er en blanding af sære filosofiske tanker og meningsfulde meninger om samfund og mennesker. Du kan tage for pålydende eller lægge i det, hvad du har brug for.
Dette indlæg blev udgivet i Min mening, Uncategorized. Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

