Glade menneske smider ikke med bomber


Ville jeg spænde en bombe om maven og gå på besøg på borgen, hvis jeg endte på gaden ? Nej det ville jeg aldrig gøre, for jeg ville tænke på de flåede menneskekroppe, på politikernes børn, på deres gamle mor, på de gode sider af dem, som jeg tror er der, men som bare ikke rigtig kommer til orde i kampen om de bedste pladser i samfundet. Empatiens forbandelse, den de regner med vil sikre, at de aldrig får virkelig modstand.

Men tiderne ændre sig, for i det samfund de skaber, konkurrencesamfundet, er empatien brændt ud, slettet og findes ikke mere. Her handler det kun om at være vinder og eftersom et sådan samfund skaber flest tabere (der kan kun være Een vinder) og uden empati er alt muligt, også bomber, som vi ser det verden over.
Faktum er, som jeg ser det, så er det taberne, som tilværelsen blandt mennesker har brændt empatien ud af, der smider bomber på må og få. Glade mennesker smider nemlig ikke med bomber !

Om Vinni

Jeg er 58 år og er uddannet Veterinærsygeplejerske og biologilaborant sidst i 70erne, derefter blev jeg sygehjælper og har arbejdet, som sådan til jeg blev sygemeldt i 2008. I dag bor jeg i Kalundborg. Hvorfor jeg er lige her, aner jeg ikke, men her er ok at være. Min blog er mit værktøj til at få tanker ud, der ellers ville rumstere og skabe uro. Den er en blanding af sære filosofiske tanker og meningsfulde meninger om samfund og mennesker. Du kan tage for pålydende eller lægge i det, hvad du har brug for.
Dette indlæg blev udgivet i Samfunds kritik og tagget , . Bogmærk permalinket.

Skriv et svar

